Related Links

Friday 11 April 2014

World Autism Awareness Day

The seventh annual World Autism Awareness Day is April 2, 2014. Every year, autism organizations around the world celebrate the day with unique fundraising and awareness-raising events.
World Autism Awareness Day has been held every year since 9 September 1989. It was designated by the United NationsGeneral Assembly resolution "62/139. World Autism Awareness Day," adopted on 18 December 2007, proposed by Qatar, and supported by all member states. The resolution had four main components:
  • the establishment of 2 April as WAAD
  • participation of UN organizations, member states, NGOs and all private & public organizations in WAAD
  • raise awareness of autism on all levels in society
  • to ask the UN Secretary-General to deliver this message to member states and all other UN organs.

1 comment:

  1. Assalamualaikum w.b.t

    kak Laila. setiap yang berlaku pasti bersebab dan ada sesuatu hikmah dibelakangnya. niat kak Laila untuk open a centre is actually good. Mungkin kak Laila rasa terpukul dengan tindakan org itu dan saya sama sekali tak menyalahkan kak Laila kerana tindakan 'itu' lah sedikit sebanyak mempengaruhi keadaan Iman sekarang. But as a Muslim kita kena percaya Qada dan Qadar. setelah semua yang telah dilalui oleh kak Laila dan Iman, saya percaya InsyaAllah akan dipermudahkan semua urusan berkaitan Iman selepas ini. saya bukanla sesiapa untuk menilai keadaan kak laila sekeluarga tetapi Iman is your priority sekarang. for the sake of his future, kak laila kena step forward and figure something out untuk dia. now he is 11 yo right? and he is actually should be in pre-vocational mode. managing his behavior as well as sharpen up his skills are things that we need to do now..maaf kalau ayat2 saya offended kak laila. tapi apa yang saya kongsikan sebagai orang yang almost 8 yrs menjaga dan mendidik kana-kanak autism terpanggil untuk menyokong semua usaha akak. kenapa kita nak begging kat orang yg dah tak sudi. what goes around will come around...one day, orang 'itu' akan menyesali perbuatan dia sendiri..

    satu lagi kak..alasan yang digunakan oleh orang 'itu' untuk terminate your son adalah sgt2 tidak boleh diterima pakai. it was a very fragile reason..tapi siapa la kita nak pertikaikan beliau kan??

    wassalam.

    ReplyDelete